پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6390
-
الف
+

نسبت به خودم بی رحمم!

بهرام رادان، بازیگر سینما و تئاتر در گفت و گوی اختصاصی با وب سایت آی فیلم در مورد کارهای اخیرش صحبت کرده است.

 

زمانی که در فیلم سینمایی "شور عشق" بازی کرد و زرشک زرین بدترین بازیگر آن سال را کسب کرد، کمتر کسی تصور می کرد روزی یکی از مهم ترین سوپراستارهای تاریخ سینمای ایران باشد. اما او ثابت کرد عشق به هنر، هر ناممکنی را ممکن میکند.

بهرام رادان حالا یکی از ستاره های سپهر سینمای ایران است. خوش سیما، مبادی آداب و البته با استعداد... او حالا به مدد تجربه سالها نقش آفرینی، گزیده کار است. میخواهد با قبول هر کار جدید، اتفاقی نو را در کارنامه خود رقم بزند. رادان در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با سه فیلم سینمایی حضور گرمی داشت هر چند فیلمهایش در حضور مهمانان تازه وارد و البته پر اشتهای سالهای اخیر خیلی دیده نشد... در روزهای برگزاری این رویداد هنری فرصتی دست داد تا در مورد کارهای اخیر سینمایی با او گپ بزنیم. گفت و گوی ما با این هنرمند جوان و البته حالا دیگر باتجربه سینمای ایران پیش روی شماست.

 

بهرام رادان در سالهای اخیر تلاش کرده است تجربه هایی تازه در عرصه بازیگری داشته باشد. گواه این مدعا حضور شما در جشنواره فیلم فجر امسال با سه فیلم متفاوت است. از چه زمانی تصمیم گرفتید نقشهای جدیدی را تجربه کنید؟

 

من فکر میکنم هر بازیگری با گذشت زمان و افزایش تجربه و آگاهی، همه توان خود را به کار میگیرد تا فضای متفاوتی برای خود ایجاد کند. فکر میکنم اگر این اتفاق نیفتد محکوم به درجا زدن میشویم. من در تمام سالهایی که کار کردم تلاش کردم به شعور مخاطب احترام بگذارم. تلاش کردم با آگاهی زمینه کاری خود را انتخاب کنم و از میان پیشنهادهایی که دارم بهترین را انتخاب کنم. هرچند باید به این نکته توجه کرد که در سینما همه چیز دست بازیگر نیست. هرچقدر هم تلاش کنی بهترین را انتخاب کنی، اما گاهی نتیجه به دست آمده مطلوب نیست و به شکست میانجامد. به هرحال تلاش من به خصوص در سالهای اخیر این بوده که مخاطب از من راضی باشد و امیدوارم به این هدف رسیده باشم.

 

فریدون جیرانی امسال با فیلم "آشفتگی" در جشنواره حضور داشت. فیلمی که به نوعی ادامه فیلم "خفگی" بود و ادای دین به سینمای کلاسیک به شمار میرود. فضای متفاوت فیلم طبیعتا بازی را برای شما و خانم مهناز افشار در همان کاراکتر همیشگی زن فیلمهای جیرانی سخت تر کرده... چه شد که با توجه به تجربهای که از آن سخن گفتید پذیرفتید در این فیلم بازی کنید؟

 

فریدون جیرانی از نظر من یک برند است. به این معنا که نیازی ندارد بازیگران چهره در کارش بازی کنند تا فیلمش به چشم بیاید. نام جیرانی برای هر بازیگری وسوسه کننده است.شجاعت او برایم ستودنی است. تفکر خلاقانه و ایدههای نو و بدیع ایشان در فیلم سازی برای من بسیار محترم است و به شدت از ایشان میآموزم. از بازی در این فیلم و حضور در مقابل دوربین فریدون جیرانی خیلی کیف کردم! حدود بیست سال است که این کارگردان سینما را میشناسم ولی قسمت نشده بود با او کار کنم تا امروز و این فیلم که برایم تجربهای استثنایی بود. خانم افشار تجربه کار با ایشان را داشت اما برای من اولین تجربه بود. من لحظه لحظه این فیلم را دوست دارم و خوشحالم در این کار بازی کردم.

 

امسال حضور شما در اولین فیلم میلاد صدر عاملی با حاشیه هایی همراه شد...

 

چه حاشیه ای؟

 

این که عده ای معتقد بودند شرط حضور شما در فیلم، حضور مهرداد صدیقیان است و بالعکس..

سینمای ما سینمای نجیبی است. این که من بازیگری را سفارش کنم یا کسی من را سفارش کند سخن کودکانه ای است. دوستی من و مهرداد بسیار قدیمیتر از این حرفهاست و به صورت اتفاقی در چند فیلم کنار هم قرار گرفتیم. در نتیجه این شایعه ها از اساس بی معنی است.

 

سال 97 چه قدر در مسیر حرفهای خود موفق بودید؟

 

امسال سه فیلم بازی کردم، "آشفتگی" ساخته فریدون جیرانی، "ایده اصلی" کار آزیتا موگویی و "سونامی" از میلاد صدر عاملی. این سه فیلم از سه ژانر متفاوت بود. تلاش کردم از میان پیشنهادهایی که دریافت کردم بهترینها را انتخاب کنم. از انتخابهایم راضی ام و تا جایی که توانستم تلاش کردم بازیهای خوبی ارائه کنم. هر چند من هیچ گاه از خودم راضی نیستم و روزی که از خودم رضایت داشته باشم را روز مرگ هنری خودم میدانم. انتقادات بیرحمانه ای نسبت به خودم دارم و سعی میکنم سال به سال بهتر باشم و انتخابهایم بهتر شوند.

گفت و گو: غزل نهانی

نظر شما
ارسال نظر